Prøveregistrering

Vi har som de fleste andre bedrifter tatt steget godt inn i den digitale tidsalder, og med det også laboratorietjenestene.

Til høyre på denne siden finner du øverst en video som viser hvordan du bruker tjenesten, og under videoen en knapp som tar deg inn i tjenesten. 

Ved at du registrerer prøvene dine direkte i vårt fagsystem så sikrer vi at opplysninger som navn på prøve, tidspunkt og valg av analyser blir slik du ønsker det!

PS! Det kan være veldig lurt å planlegge og registrere prøvetakningen en god stund i forveien, det gjør ingenting om du registrer prøvene noen dager før du tar de

Forklaringer

Job-nr = oppdragsmerking
Her skriver du inn merkingen av oppdraget, feks “Vannprøver uke 42”, “Oppfølgingsprøver filet” eller “Torskefilét Lot 323212-1”. Det er med andre fritt frem hva du kan skrive her. Hvis du ikke skriver noe vil oppdraget få tildelt et tilfeldig nummer.

Sample = Prøve
Her skriver du inn navnet på prøven. Dette kan for eksempel være “Myggfjord 32”, “Torsk 28.09.2020”, “Bysse” eller en eller annen form for beskrivelse av prøven som gjør at du uten tvil når du får analyserapporten vet hvor prøven er tatt.

Tests = analyse
Her velger du de analysene som du ønsker at prøven(e) skal analyseres for. Dersom du krysser av for en analyse du ikke har i avtalen din så vil du motta ny avtale som omfatter den/de analysen(e).

Er du i tvil om hvilke analyser du  skal velge så kan du ta kontakt med oss for rådgivning vedr. dette!

Analyser ihht prøvetakningsplan
Dersom du har en prøvetakningsplan, så kan du krysse av for “analyser ihht prøvetakningsplan”. Du må i disse tilfellene sende oss siste versjon av prøvetakningsplanen din og sørge for at prøvene merkes i samsvar med datoer eller pakker som er angitt i prøvetakningsplanen. Dersom prøvene er merket slik at vi ikke kan forstå hvilke analyser de skal ha og vi er nødt til å tak kontakt med dere for å avklare analysevalg vil det bli fakturert et avklaringsgebyr.